דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מועצת הגברים -חווייה אישית של משתתף במעגל גברים 

מאת    [ 28/03/2012 ]

מילים במאמר: 520   [ נצפה 3920 פעמים ]

שלום גבר ! ושותף לדרך  ושלום גם לך אישה מיוחדת במינה .מתי בפעם האחרונה קיבלת גבר מראה אמיתית לגבי המצב שלך בחייך ?מתי בפעם האחרונה חבר שלך הקשיב לך ונתן לך מנסיונו בחיים שהראה לך את האור בקצה המנהרה ?.

מהי מועצת הגברים?

מועצת הגברים הוא סשן טיפולי המבוסס על ההנחה שלחוכמת המעגל ולשיתוף והחלפת דיעות והקשבה הדדית בקבוצה יש משמעות גדולה ולפעמים היא יכולה לפתוח אותנו לדרכים חדשות ולהוציא אותנו מדילמות ממצבים לא נוחים מתקיעויות לעודד אותנו ללכת קדימה ולא להסתגר ולסגת לאחור .

במועצת הגברים יושבים הגברים במעגל .מנחה המעגל מזמין את אחד הגברים לעלות דילמה שהוא מתחבט בה בחייו יכול להיות :זוגיות ,קריירה ,יחסים בין אישיים .המשתתף משתף את המעגל בבעיה שלו ,המעגל שואל אותו שאלות מנחות כדי לקבל יותר מידע לגבי הסיפור עד שמקבל את כל המידע שהוא צריך מהמשתתף שנמצא בתוך המעגל . בשלב הבא המשתתף כאילו יוצא מהחדר ונמצא במצב הקשבה בלי יכולת להגיב המשתתפים במעגל מחווים דעה ומשתפים איפה הסיפור פוגש אותם בחיים ומה הם חושבים על המקרה .בשלב הבא כל משתתף מביא את העיצה שלו לאותו משתתף המטרה שהעיצה תהיה כמו שיותר חדה מדוייקת ופרקטית כדי שהמשתתף יוכל ללכת איתה קדימה ולעשות שינוי בחייו . בשלב הבא המשתתף חוזר למעגל ומשתף את חבריו למעגל במה ששמע ומה הנקודות שבאמת נגעו בו .בסוף התהליך  בעזרת פיקוס  שנעשה על ידי מנחה מועצת  הגברים יוצא המשתתף עם תובנה ותוכניתפעולה שתוביל אותו לדרך חדשה .בנווסף מקבל המשתתף משימות לשבוע שבועיים הקרובים וכדי שיהיה לו מחוייבות לבצע אותם הוא מצמיד איליו בדי מהקבוצה שתפקידו להיות בקשר עם המשתתף ולדבר איתו להיות איתו ברגעים הטובים וברגעים הקשים .

 

החווייה האישית שלי ממועצת הגברים -מה המתנה שקיבלתי במועצת הגברים מחברי הגברים :

 

כשנכנסתי למועצת הגברים העליתי דילמה שהעסיקה אותי באותה תקופה .אני יוצא בחורה שהכרתי אני נמשך איליה יש תשוקה ומשיכה אבל אני לא מבין למה אני פוזל לצדדים ומסתכל על בנות אחרותשמגרות אותי .הקבוצה שאלה אותי שאלות על סוג הקשר איך שהכרתי אותה שאלותישירות וחדות  כדי שיוכלו להבין את מקור הבעייה . אחד הגברים אמר לי :"אני לא מאמין לך ,אני לא מאמין לך שאתה אוהב אותה שאתה נמשך איליה אתה מחרטט אותי " התחושה שעברה בי באותו רגע ששמעתי את הדברים הייתה של כעס ,רצון להתגוננות,כיווץ חזק מאוד ,הרגשתי שהקבוצה לא קשובה אלי ולא רוצה לעזור לי אלא ההפך תוקפת . מנחה הקבוצה (ברוך רז -מנחה מעגלי גברים ) אמר לי אל תתגונן תחוש את מה ששמעת תעכל את מה שהקבוצה אומרת לך תהיה עם המסרים של הקבוצה . מועצת הגברים שלי הסתיימה עם תובנותהקשות שהקבוצה נתנה לי .

שלושה ימים  חלפו מאז מועצת הגברים והרגשתי הרגשה מאוד כבדה מין מועקה בלב .החברים שלי שיקפו לי בעצם מה שהסתתר לי בתוך הלב .אני לא באמת רוצה להיות איתה .אני מתפשר עם עצמי ולא באמת נמצא ונוכח איתה .ואכן כתוצאה מזה קיבלתי החלטה להיפרד ממנה ולהגיד לה את האמת בלי לפחד מהתגובה שלה לקבל החלטות אמיצות ולהיות נאמן לעצמי ולאינטגרטי שלי .בלי להיותמושפע ממשפחה ,אישה ובוסם בעבודה לא לפחד להגיד לא  ולהיות גבר מוביל מדוייק במעשיו והחלטותיו .

 

גבר!אל תעשה לעצמך הנחות אל תחייה בבינוניות ותשאר באיזור הנוחות ואז תקום כל בוקר אומלל עם אישה שאתה לא רוצה ,מקום עבודה שאתה לא אוהב ,ולא נותן את המתנה האמיתית שלך לסביבה .

שי איל


חבר עמותת דרך גבר ,שותף בהפקת פעילויות אתגר שיווה .


נטורופת,מטפל בשיאצו,מדריך חדר כושר


0772100347


0523646805


href="mailto:shay501@walla.co.ilshay501@walla.co.il">">shay501@walla.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב